Stezkou nad Karlovou Studánkou 02.12.2017

Po náročném pracovním týdnu jsme potřebovali dobít "baterky" a neznáme nic lepšího než vyrazit na pořádnou vycházku do hor. Ráno jsme se podívali na webkamery jak to vypadá na našich oblíbených místech a modrá obloha nad Karlovou Studánkou nás natolik nadchla, že jsme nabalili holky do huňatých kabátů a vyrazili :-) Na místě bylo -10°C, což bylo oproti -1°C v Olomouci celkem rozdíl... Vydali jsme se stezkou nad Karlovou Strudánkou až na sklaní vyhlídku Nad Ludvíkovem. Po cestě nám holky párkrát odběhly zkontrolovat zajíce a srnky zda jen nelení v lese a nezahrají si třeba na honěnou.

Ač byla velká zima tak nás do zad po celou dobu hřálo sluníčko a my si užívali každou minutu v mrazivé zimní přírodě. Cestou zpět jsme se stavili na Hvězdu odkud jezdí kyvadlová doprava na Praděd, kde jsme si s dali scuka s tátou a pochutnali si na nefalšované "horské kávě" :-) Jakmile holkám začaly mrznout tlapky, naskákali jsme do auta a vyrazili za teplem.

Hurá na Keprník (1423m) a dál! 21.10.2017

S blížícím se koncem krásných dnů a zimou na dohled se snažíme co nejvíce chvil trávit tam, kde to máme nejraději. Na horách. Třetí říjnový víkend jsme se vydali na Červenohorské sedlo. Celou cestu z Olomouce nás doprovázelo mlhavé počasí, ale my nepřestávali věřit, že se počasí během dopoledne umoudří. Sissinka je zapálená cestovatelka a celou cestu nás vždy sleduje a oka nezahmouří. Zatímco Angee celou cestu spokojeně prospí. Po hodince a půl cesty jsme dorazili na Červenohorské Sedlo. Ihned po zaparkování a vypnutí motoru jsou holky na nohou a nedočkavě pochodují v kennelce. Otevíráme tedy kufr, vypouštíme naší dravou zvěř a  vyrážíme po červené turistické stezce směr Keprník - čtvrtý nejvyšší vrchol Hrubého Jeseníku. Cestou míjíme památník obětem hor, Vřesovou studánku a Červenou horu. Holky radostně pobíhají okolo nás a škádlí se ke hře. Je skvělé pozorovat, jak málo jim stačí ke štěstí - obyčejný klacek se kterým se honí a přetahují se o něj či šiška kterou si střídavě kradou z čumáků. Stále nás provází mlhavé počasí ve kterém na horách potkáte pouze zapálené turisty. Čím více se blížíme vrcholu Keprníku, tím více se mlhy okolo nás rozpouští a otevírají se nám krásné výhledy na Jeseníky. Z Keprníku vyrážíme na Šerák, kde si dáváme svačinu. Holky mají s sebou tentokrát sušené plíce na kterých si báječně pochutnaly. Po chvíli relaxování a kochání se přirodou balíme a vyrážíme zpět. Celkem jsme dnes našlapali necelých 20km.

Západ slunce - aneb naše denní vycházky  18.10.2017

Nejlepší způsob jak se zrelaxovat po celodenní práci jsou pro nás procházky s našimi vipetkami. Máme na mysli procházky jakéhokoliv typu. Víkendy samozřejmě rádi trávíme společně na horách, ale v týdnu na to nezbývá čas, jelikož z Olomouce je to na hory přeci jenom "kousek" cesty. A proto každý den po práci vyrážíme se Sissi a Angee za Olomouc. Naštěstí bydlíme na okraji města a do "přírody" to nemáme až tak daleko. Hned za našim domem máme velké pole, takže po pár metrech chůze pouštíme holky na volno, aby se mohly pořádně vyběhat. Cestou procházíme příměstskou vesničkou Nemilany, za kterou míříme na kopec, odkud jsou vidět krásné západy slunce. Chtěli Vám jeden z nich ukázat a tady jej máte :-)

Z Dolní Moravy na Kralický Sněžník 15.10.2017

Sobota se nesla v duchu rodinných oslav na kterých jsme si dopřáli, ještě aby ne :-D Proto jsme se přijaté kalorie rozhodli spálit hned následující den. Trasu, kterou jsme zvolili, byla v plánu již delší dobu. Konečně nadešel ten správný čas se na ni vydat. Hned z rána jsme si sbalili batůžek s různými psími a lidskými dobrotami, vyzvedli naše přátele s vipetem Alvinem a vydali se na Dolní Moravu, kde začínala naše cesta. Na tento výlet nám od samého rána svítilo sluníčko, které všem dodávalo pozitivní energii a náladu na následující kilometry, které nás čekaly a nebylo jich málo. Z Dolní Moravy naše cesta vedla na horu Slamník, odkud jsme pokračovali veselým tempem přes hřebeny na nejvyšší horu Kralický Sněžník. Holky s Alvinem celou cestu řádili a bylo vidět, že je naše horské výšlapy baví stejně jako nás. Těsně pod vrcholem Kralického Sněžníku jsme se občerstvili u pramene řeky Moravy. Je to krásné místo k relaxaci - tzv. svačící místo s krásným výhledem. Na vrcholu již bylo povícero lidí, bylo vidět, že se jedná o turisticky navštěvované místo a to nejen čechy, ale také poláky.  Šup udělat pár fotek z vrcholu a teď už zpět. K autu jsme došli příjemně unaveni. Ještě aby ne. Měli jsme za sebou 24km. Cestu domů holky prospaly ve své kennelce v autě.

Už teď se těšíme na další výlety.

Podzimní sobota v Jeseníkách 07.10.2017

Po odjezdu posledního štěňátka Benettona (Bentyho), máme po delší době více času na výlety s holkama. Rozhodli jsme se proto v sobotu vyrazit do naší domoviny - Jeseníků. Z krásného podzimního rána jsme vyrazili z Olomouce směr Skřítek. Odtud vede hned několik krásných turistických stezek, které stojí za to navštívit. My se tentokrát rozhodli pro trasu Skřítek - Ztracené kameny - Jelení hřbet - Jelení studánka - Alfredka a zpět. Podzim nám na cestu krásně zbarvil lesy pestrými barvami a dodával tajuplnou atmosféru linoucími se mlžnými opary. Počasí nebylo jako z pohádky, ale to nás neodradilo. Ba naopak, podzimní příroda jeseníku má své nezaměnitelné kouzlo a cestou nepotkáte tolik turistů, pouze pár milých horalů se kterými jsme si dali jednu slivovičku na zahřátí. Byli jsme překvapeni, že pod hřebenem rostla stále spousta orosených borůvek u kterých jsme se nejednou zastavili a občerstvili se. Sissi s Angee jsou tak šikovné holky, že si borůvky trhají samy. Po výstupu na Jelení hřbet se kolem nás odkryl nádherný výhled na bílou mlhu :-D Viditelnost byla cca 20metrů okolo nás. Jestli vůbec... Potkali jsme také několik pejskařů a holky se seznámily s novými kamarády. Ač bylo chladno, byly díky oblečkům a neustálému pohybu obě stále v teple. Jakmile jsme dorazili k Jelení studánce, nastal ten správný čas na krátký oddech a svačinu. Pro holky jsme měli připravené překvapení v podobě sušené kachní hlavy. Po dodání energie jsme pokračovali vesele dále pod hřebem k chatě Alfrédce, vodopádům a svižným tempem k naší bílé Magdičce (mazda). Těšíme se na příště.

S přáteli napříč Terezským údolím 28.09.2017

A bylo jaro. Všecko, všecko kvetlo...! Tak tohle je jiný příběh. Nám se udělal krásný podzimní den a tak jsme vyrazili s holkami, přáteli a jejich vipetem Alvinem na procházku pohádkovým Terezským údolím. Na cestu nám svítilo sluníčko a údolí bylo plné rozkvetlých modrofialových květů ocúnů. Holky si s Alvinem den náramně úžívaly a skotačily na louce. Největší radost jim dělal Lukáš, který měl sebou vrhač míčků - aneb guru mezi hračkami pro vipety. Honěná za míčkem nebrala konce a naši čtyřnozí miláčci nebyli k unavení. Zřejmě jim to krásné počasí dobíjelo energii.  Naše princezna Sissi se šla napít do močálu a jakmile z něj vylezla, přibila ji nová

barva - od této chvíle byla modroplavá s černými nohavičkami. Na závěr naší vycházky jsme odbočili do lesa, kde jsme si během pár minut nasbírali dvě plné mikyny bedlí. Takže hurá domů smažit řízky! :-)

Hurá na Kosíř! 10.09.2017

Byl krásný zářijový víkend, štěňátka povyrostla a už vydrží delší chvíli sama doma. A tak jsme se vydali na výlet. Rozjeli jsme se za naší dobrou kamarádkou Mončou do lázeňské obce Slatinice nedaleko Olomouce. Odtud vede naše oblíbená trasa (bez turistů) na Hanácký Mont Blanc - Kosíř :-) Monča je majitelkou dvou vipetek Sárinky a Joy (sestry naší Angelky) a yorkshirského teriéra Besinky. Parkujeme před jejím domkem a společně vyrážíme po polích směrem k lesům pod kosířským kopcem. Cestou kolem nás vesele pobíhá celá smečka. Chvílemi se zastaví a zbystří, zda náhodou v dálce nezahlédnou nějakého zajice za kterým by se mohly proběhnout. Za necelé dvě hodinky svěží chůze a s plnými bříšky (včetně těch psích) lesních ostružin jsme se ocitli na vrcholu Kosíře. Zde se tyčí krásná nová rozhledna, kterou jsme tentokrát nenavštívili z důvodu probíhající opravy. Okolo rozhledny je několik laviček se stoly a zastřešené místo s ohništěm pro opékání buřtů. Po chvilce oddechu, nasávání vůně pečeného masa jsme  byli opět na nohách a miříli hladoví zpět domů na pózdní oběd. Zbytek nedělního dne jsme o našich holkách nevěděli. Byly zavrtané hluboko v peřinách a spokojeně odfukovaly svými vipetími frňáky :-D

Víkendy ve znamení návštěv 13.8. a 19-21.8.2017

To, že již nějaký ten den sdílíme náš život a čas s Borneem, Bountym, Benettonem a Beauty Belle neboli štěňátky z vrhu B, již jistě víte a pokud ne, podívejte se do záložky štěňátka 2017 kde najdete aktuální příběhy a fotky z jejích života.

V předchozích víkendech jsme si mohli užívat návštěv našich štěňátek z vrhu A. Bylo krásné je po půl roce opět spatřit a vidět na vlastní oči jak neuvěřitelně vyrostli a stali se z nich téměř dospělí vipetíci. S Alizkou, Argem a jejich paničkami jsme podnikli společný výlet na přečerpávací elektrárnu Dlouhé Stráně. Ikdyž jsme nedošli do samotného cíle (kvůli zranění jejich mamči Sissinky) tak jsme si celý den společně báječně užili. Sissinka si se svými potomky perfektně rozumněla a celou cestu si hráli.

Následující víkend jsme u nás doma přivítali dceru Albinku s paničkou. Ač se Albinka své mamči zprvu bála, druhý den již tvořily nerozlučnou dvojku s nekonečným elánem k dovádění. Albinka u nás strávila dvě noci od pátku do neděle. Jelikož byla její panička v sobotu na závodech, měli jsme ji svěřenou do své péče a mohli si ji užít dosyta.

Byly to velmi příjemně strávené víkendy na které máme spoustu vzpomínek.

Vipetí koupačka 30.07.2017

Jelikož nás již několik dní sužují tropická vedra, rozhodli jsme se i přes pokročilé těhotenství naší Angee vydat k nedaleké vodní nádrži. Společnost nám dělal náš vipetí kámoš Alvin se svými páníčky. Alvin je náš soused a parťák se kterým často podnikáme vycházky do okolí. Jsme rádi, že si s holkama tak rozumí a máme ho nablízku.  Všichni tři se ve vodě řádně zchladili a následně se proběhli po nedaleké louce. Účel splněn a teď už hurá domů do chládku. Při cestě zpět jsme se zastavili v nedalekých chovatelských potřebách, kde jsme nakoupili sušené maso pro doplnění energie. Ze společné koupačky přikládáme fotky, které jsou jasným důkazem toho, že i vipeti vodu milují.

Procházka Terezským údolím 16.07.2017

Červenec je měsíc jako stvořený pro dovolené a výlety. My vzhledem k letošním plánovaným štěňátkům letní dovolenou vynecháme, ale navštěvování oblíbených míst či poznávání nových si ujít nenecháme. I s rostoucím bříškem a těhotenskými chutěmi zvládá naše budoucí máma Angee veškeré vycházky a výlety s radostí a elánem pro ni typickým.

Kvůli tropickým letním teplotám jsme se tentokrát vydali do Náměště na Hané a dále do Terezského údolí, kde je nejen krásná příroda, ale především ledová voda říčky Šumice, ve které jsme se s holkami pravidelně ochlazovali a nabírali energii na další kilometry. Vodu naše holky milují a využívají každou příležitost do ní vběhnout. Procházka údolím, které není hojně navštěvováno turisty a ve kterém vždy nerušeně dovádějí naše holky nám dodává dobrou náladu :-) Člověk jim ty vipetí bezstarostné životy až závidí...

Sissinka oslavila 5-té narozeniny 03.07.2017

Ten čas ale letí, dnes s námi oslavila naše milovaná Sissinka již 5-té narozeniny. Připravili jsme pro ni dort ze surovin, které má nejraději  (a že byl hned pryč) a poté podnikli společnou procházku v okolních polích (na vytrávení).

Sissinko, přejeme Ti jen to nejlepší, spoustu dalších vipetích let strávených po našem boku, vipetí zábavy a nekonečných lumpáren. Máme tě moc rádi!!

Toulky Jižní Moravou 02-04.06.2017

Mikulov, Pavlov, Lednice, či Valtice …  Jižní Morava je známá především svým vinařstvím a ano víno zde mají opravdu výborné. Vinice, vinné sklepy, lahodné víno, teplé počasí, milí lidé a nejen to nás sem láká každým rokem.  Taky že jsme zde již poněkolikáté. Letos jsme se rozhodli prozkoumat krásy Valtic a okolí. Sissi a Angee neboli „naše holky“ jsou velmi bystré, takže když jsem jim v pátek odpoledne řekla: „Jedeme?“ rychlostí blesku naskákaly do auta a ulehly.. Tušily, že cesta chvíli potrvá. A jim to vůbec nevadí. Cestování mají rády a jsou šťastné, když mohou jet s námi. Ve Valticích jsme toho během víkendu stihli navštívit celkem dost a potkali moc milé psí kamarády. Přes den jsme se všichni zchladili ve zdejších vodách a večer absolvovali degustaci nebo při sklence dobrého vína poslouchali koncert Michala Hrůzy na zámku. Jižní Morava je pro nás takový malý ráj, kde se nic neřeší a člověk má čas se zastavit a užívat si v jednom z nejpěknějších koutů naší domoviny.

Jeseníky - šlapeme si to po horách... 27.05.2017

Ani letos neotálíme a vyrážíme na hory!

Tentokrát jsme zvolili trasu z Koutů nad Desnou na Švýcárnu. Méně známé turistické trasy lemované krásnou přírodou jsou pro nás a naše holky vždy tím pravým ořechovým. Můžou zde volně pobíhat a prozkumávat okolí bez omezení. Po celém dni měly v tlapkách naběháno nesčetně kilometrů. Jako svačinka v našem cíli - horská chata Švýcarna přišly vhod piškotky s čerstvou horskou vodou přímo z pramene. Samozřejmě proběhlo i pár somrovacích pohledů, za které dostaly kousek sýra. Po chvilce relaxu pod azurovou oblohou s pohádkovým výhledem jsme se vydali na cestu zpět.

Sluňákov a Litovelské Pomoraví 08.05.2017

O dalším prodlouženém víkendu jsme navštívili areál Domu přírody Litovelského Pomoraví u centra ekologických aktivit Sluňákov v Horce nad Moravou. Přes přírodní galerii tvořenou Rajskou zahradou, Archu či Sluneční horu jsme vstoupili do lužních lesů Litovelského Pomoraví.  Minuli jsme Loveckou chatu, která byla plná k prasknutí, takže jsme si její návštěvu rychle rozmysleli. Prošli jsme dál k mechovým jezírkům s lekníny. Celkem jsme ušli 9 kilometrový okruh během kterého Sissi vyplašila odpočívající kachní pár a Angela pochytala pár včel a vos. Čumák má nateklý tak, že by si ji leckdo splet s Kačerem Donaldem. Lovecké pudy se nezapřou. Ale příště opatrně Angee, ano!? :-)

Zpátky doma v ČR 30.04.2017

Návrat z dovolené zpět do reality všedního dne nebývá vždy radostný. Vrátili jsme se z Indonésie kde rtuť teploměru ukazovala 35-40°C do srdce Evropy kam se vrátila zima a teploty se držely těsně nad nulou. Pohled na šťastné čumáky našich dvou holek nás zahřál u srdce. Vítaly nás s takovou radostí, jako by bychom se rok neviděli! Kňučení, houkání, hopsání, drbání, objímání…. Div jsme se navzájem neumačkali. S návratem domů se pomalu vrátilo i teplejší počasí a tak jsme se vydali za našimi lidskými a chrtími přáteli do okolí Olomouce – na Sv. Kopeček a do Slatinic, kde to máme nejraději.  Běhání po loukách a v lesích bylo to, co Sissi a Angee během naší nepřítomnosti chybělo. A proto jsme se rozhodli jim to co nejdříve vynahradit.

Slezská Harta, naše domovina 02.04.2017

Slezská harta, naše domovina, místo na které se často a rádi vracíme. Procházky zde, jež lze v letních měsících skloubit s osvěžením ve vodě, jsou pro nás a naše holky vždy radost. Jsou zde krásné husté lesy, louky, kopce a kopečky, které lemují přehradní nádrž. Občas se stane, že holky zavětří pach zvěře a tak jí vyrazí po stopách. Po chvíli už jsou zpět s omluvným výrazem, že sice nic „neulovily“, ale že se té lákavé vůni zkrátka nedalo odolat. Procházíme četnými zátokami , lesními pěšinami, loukami a navštívíme našeho známého rybáře s kamarádem kokršpanělem Batulem.

Cesta do Řecka... 15.03.2017

Jaro začalo a březen se pomalu blíží ke svému konci. My jsme se v polovině měsíce vydali do slunného Řecka zavézt poslední štěňátko Allánka za novým páníčkem. Starobylá Thessalonika nás přivítala krásným počasím,milými lidmi a neopakovatelnou atmosférou dýchající časy dávnymi. Allánek (nově Akteon) bude se svým páníčkem chodit do práce a v létě plavat v moři. Přesvědčili jsme se o tom, že jsme ho dali do těch nejlepších rukou a věříme, že se opět brzy setkáme.

Zlatíčko, měj se krásně!

Vycházka v krásném okolí Slatinic 12.02.2017

Venku je nádherně, sluníčko svítí a tak jsme neváhali a vydali se za naší kamarádkou Mončou, která žije se svými zvířecímí miláčky v lázeňském městě Slatinice. V okolí Slatinic se rozprostírá krásná příroda plná luk a lesů do které se rádi vracíme, jelikož je jako stvořená pro pořádné vipetí řádění. Pro malého Akteona (Allana) to bylo první skupinové venčení na kterém poznal nové kamarády a zároveň první delší vycházka mimo Olomouc.

Náš život s Allánkem  25.01.2017

Po odchodu všech našich áčkových štěňátek už s námi zůstal jediný kluk a to bělouš Allan.  Novým jménem Akteon. Za novým páníčkem odletí v březnu. Do té doby bude bydlet s námi. S Akteonkem se rozhodně nenudíme, počínaje ranním vítáním (jako by nás týden neviděl) až po celovečerní dovádění mámou Sissi, tetou Angelou a samozřejmě s námi. Je to pejsek velmi zvědavý, chytrý a současně mazel první velikosti. Svou přítomností oživil naši nyní klidnou domácnost tak, že v noci všichni odpadáme únavou... Po štěňátkách se nám stýská a jsme proto rádi, že nám alespoň někdo z nich dopřává „dávku“ rozruchu i nadále.

Venčení - polem nepolem, lesem nelesem 08.01.2017

Předem bychom Vám chtěli popřát štastný nový rok 2017 do kterého Vám přejeme hlavně zdraví, spoustu krásných zážitků a splněných přání! :-)

Chviličku nám trvalo, než jsme přidali nějakou novinku z našich vycházek s holkama. Samozřejmě na vycházky přírodou vyrážíme stále, ale nyní vzhledem k našim osmi milovaným štěňátkům nemáme tolik času na psaní novinek, který bychom potřebovali.

Dnešní krásný nedělní den, jsme strávili procházkami v okolí našeho bydlení ze kterého přidáváme pár fotek :-)

Holky sníh milují a parádně se venku "vyblbly". Teď leží spokojeně na gauči a relaxují :-) Věříme, že jste si i vy takto krásnou neděli užili na maximum :-)